CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 21, 2011

"Nak menang PSP" tauuuu

Nak citer dr mula, panjang sangat. Jadi dipendekkan cerita, Sabtu lepas ada pertandingan dan melukis di Kompleks Sukan Air sempena hari wilayah rasanya. Yg inform psl aktiviti nie si Kecik yg inform. Register pun ngam2 je pukul 5.20 ptg hehehehehe

Pagi sabtu tu pi check gigi muiz sebab ada mcm gigi kt gusi atas gigi kapak dia (paham ke tak korang?) dan gigi berlubang dia. Rupa2nya tunggul susu yg keluar sebab gigi kekal dia dh keluar. apa lagi, kasi spray dan letak strawberry ler (Dr tu yg ckp, bkn aku). goyang2 sikit, keluar la tunggul. Alhamdulillah kecik jer. Kalau besar kesian kt muiz.

Pas pi mkn dan tukar tupperware mak kat Presint 15, km pi ambik adik kat rumah kak safiah sbb adik tidur malam semalam. Melalak sakan tak nak balik. Angkut jugak la sbb nk p mewarna pkl 2 nie.

Ish panjang plak citer. So. Kami sampai kat kompleks sukan air dlm pkl 2.30 ptg. punya la call si Kecik nak tanya kat mana aktiviti tu, emmm x berangkat dia. pastu menyorok plak tu.

Adik masuk kategori A, color mengolor. Muiz Kategori B, melukis pakai krayon. Layan gambar la ye...




Pembinaan jambatan sedang dilukis





Sambil mewarna sama naik dgn bercakap hehehehe





Apa yg pening sangat bang melayan adik tu hahahaha





Sharp jgn tak sharp ye....



Haaa dah siap. org bg sejam utk color, adik siap dlm 20 minit je.
Nak htr cepat punya pasal. Oppsss yg hitam tu awan hujan ye... sebab tu hitam





Muiz plak... yg warna oren kat bawah tu adalah sampan ye... bukan 'crab' ye




Selit jugak la gambar radio mak yg dibawak khas dari penang. Baru la syok dok kt dapur hehehehehe. Terima kasih mak.




Nie gambar briskwalk pagi semalam. Muiz dan faiz naik basikal ye...
mak dia je yg jalan kaki.




Peace. dlm plastik tu botol air sirap ye. masing2 bawak, takyah gaduh




Muiz plak buat peace.

Tghari masak ayam masak ros, sayur celery dgn karot, ikan goreng, Petang tu kami pi rumah kak ina lepak sana pasai husband pi bbq rumah kawan dia. So bawak la dgn periuk ayam masak ros tu hehehehe..

Alhamdulillah :-)

Oppsss... title post nie? saja abang sebut kot2 la depa lukis dan mewarna dgn baik aka cantik DAN menang baru boleh dapat PSP.

Maulidur rasul lepas


Sesuai tak utk model iklan MPV. Sesuai kan?



Pagi maulidur rasul



Muiz jalan dgn aku



OTW balik lepas pusing bwh jambatan



Macam nie pun boleh ka Muiz?



Tapiiii spoilnya, mak dia pakai baju terbalik. Sila abaikan railing yg hampir besar lengan aku ye.

Muahahahaa

My jots, my thoughts

Thursday, February 17, 2011

Point to ponders

Click to read =)

Thursday, February 10, 2011

'Dah mai dah'

Haaaa itu la tagline pembukaan mydin kat bukit jambul, penang.

Apa lagi, chargas la km pi ukuq keluasan mydin tu. Dr tak dak benda nk beli, terbeli la jgk brg termasuk minyak masak Saji. Ishhh minyak masak kan sekarang tgh gawat nie.

Tapi dlm byk2 benda yg dibeli. Aku memang tertarik dan dok cari benda alah nie. Asyik jumpa yg x cukup luas.

Haaa dok cari yg nie la



Kain pelikat kanak2. Cari pun pasai plan hujung tahun nie nk sunatkan depa la. Ni kira persediaan awal la kan :-)



Si abang dgb pelikat color hijau


Si adik dgn pelikat color merah.

Murah je kain depa nie.

'dah mai dah - mydin'

:P

• My jots, my thoughts •