Thursday, July 14, 2005

Sibuk hal orang

dua, tiga menjak nie... aku sibuk la ... sibuk dgn hal orang... bloghopping merata2... blog sendiri terabai. ampun yer blog.. nanti update balik... byk sgt yg terjadi... emosi aku gila2. very sensitive... sebab tgh berbadan dua kot. asyik sensitip jer aku... this week dah 12 weeks dah kandungan aku.. aku badan besar.. so tak nampak sgt perut naik.. perut bwh tak naik sangat... yg naik perut atas... org panggil babyfat from last pregnancy... hehehehe... bila semangat nak kurus dtg... tup2 mengandung.. takpa la... Muiz pun dah 1 tahun 7 bulan... kesian pun ada kat muiz... tapi bila tengok dia main sorang2, cian plak tak dak gang nak main... insya-allah 26 Jan 2006 aku due. lagi dua minggu kena p kursus BTN, nampak gaya takleh la nak lasak2. Bahaya.

Last June, unit aku kena turun padang (outstation) seluruh Malaysia melawat projek, aku tak leh pi. aku kena jaga Projek MID Penang and Johor. so terpaksa minta kak H tolong cover. sebab masa 1st pregnancy, aku gugur sebab naik kapal terbang. kalau nak citer experience tu, pjg gak...nanti la aku citer. Muiz is my second pregnancy. insya-allah, kandungan aku kali selamat. Tapi aku pantang nampak chocolate Ferrero Rocher. Setakat nie dah 10 bijik aku makan. Ish tak leh... azam aku lepas pantang nak diet giler... biar kurus cam a few years back masa belajar kat UTM. If ppl kenal aku masa kat UTM & tengok aku sekarang, mampus diaorg terkejut. mana taknya bertukar size...

Kalau aku post gambo aku masa kurus and now... mesti lawak punya. Alasannya... aku accident masa 1st semester, final year. tgh bz dgn projek. Untuk makluman aku berjalan kaki dan dilanggar oleh sebuah motosikal. Teruk tak? Masa tu aku rasa teruk, tp bila pikir balik, alhamdullilah tak seteruk org lain. Aku patah kaki kiri, area ankle (pasai apa aku rasa macam dah pernah cerita?) Masa tempoh sembuh tu, pengalaman aku yg tak leh aku lupa. So, dr nasihat jgn aktif sgt guna kaki kiri bagi tempoh 2 tahun. soooo dalam tempoh 2 tahun tu la aku bertambah berat badan (ketui2 lemak - macam kak tenah citer dalam blog dia)...

Sooo, insya-allah lepas pantang, aku berazam turunkan berat badan. Tak fit rasanya. Masa anak dara (lepas accident & dah gemuk), aku boleh control lagi weight aku. Tapi lepas kahwin dan beranak pinak nie, teruk aku rasa badan aku. Ish... kalau la ada member yg bersemangat macam aku nak turun berat nie kat Putrajaya, boleh la buat member sparring ker apa ker...

Aku minat martial art. aku minat Taekwon-do. aku kurus dan cun dulu sebab aku aktif bertaekwon-do. Emmm... mesti kuat semangat. Kena ikut nasihat Kak Andeh.. "Set objective, then the planning and execution will follow"

Macam kak ely cakap, "Happiness is in your hand"...

So, here come my new me.... :-).

Insya-Allah... Amin.

I'm doing this for my own happiness....

No comments: