Friday, April 14, 2006

"Itu la, sepah barang merata2"

Petang Semalam...

muiz ditimpa almari laci (sp?). Insiden nie terjadi masa aku dalam bilik air, baru nak mandi. Tiba2 dengar benda jatuh & suara muiz nangis melalak kuat. nasib baik sempat capai tuala, lari keluar. Ya Allah, tgk almari laci tu dah separuh terbalik. muiz dok tahan dgn tangan dia. terkejut aku. Aku angkat almari, suruh dia bangun lari naik atas katil. muiz punya terkejut terus bangun and lari atas katil. then, aku check badan dia takut sakit ker patah ker apa ke. sebab muiz nie pernah patah colar bone dia masa umur 1 tahun 5 bulan.

aku bersyukur sangat, aku check badan muiz tak dak apa2. Allah S.W.T pelihara dia. Aku bersyukur sangat sbb benda tu consider berat jugak. terlampau terkejut sampai lari abis semua nahu, tatabahasa. Rupa2 muiz nak ambik something terselit bawah almari tu (pen and eraser ayah dia la) and benda tu terbalik. ikutkan alamari tu kalau leveled, susah nak terbalik. tapi disebabkan tertindih pen ayah dia, pusat graviti dah lari. itu yg terbalik tu.

so, bila my hubby balik. i just told him not to say anything when he see the drawer, fix it and then i will tell him what happened.

my hubby first reactions is "apa dah jadi?". I told him the whole thing and my last remark is "Itu la, sepah barang merata2".

No comments: