Wednesday, August 2, 2006

Salem Falls


So, after reading review kak OO ttg Jodi Picoult books 'Plain Truth', aku pun mencari la si author JP nie. Pi MPH Online, sibuk aku dok search buku2 si JP nie. rupa2nya dah 8 buku dah publish. salah satunya, haa buku kat sebelah nie -->

so, last friday, aku sibuk la pi MPH Putrajaya mencari. dalam fikiran aku ada 2 title. 1) Mercy dan 2) buku kat sebelah nie --> SALEM FALLS.

For the past few days, every night after Yeyen (Faiz) tidur. Nampak la satu lembaga meniarap kat lantai berbekalkan lampu meja dok kusyuk membaca. My review? (until page 135 of ratusan page lagi) Emmm BEST WEI!!! SYOK ABIS...

Tapi bg yg agak sama taste ngan aku la. Member aku nie sibuk dok promote buku Dan Brown. Dah abis dah si mamat nie khatam 4 buku Dan Brown (beli boxset lagi u). Nie yg aku jeles nie. Tak pa, tak pa. aku akan abiskan buku JP nie dalam minggu nie, takpun minggu depan hehehehe.

So far kerja aku tgh banyak, bz sgt. tapi bila difikirkan sejak aku balik cuti bersalin, asyik sibuk jer. tak de rileks sgt. Adakah ini bermakna aku nie boleh diharap? atau aku jadi scapegoat jer kerja org lain? Certain time aku rasa diri aku nie memang bernilai ker kpd organisation nie atau i'm being taken for granted? Emmm... Prejudice ... prejudice

On Monday night, my MIL and FIL datang bermalam di rumah. Rupa2nya diaorg baru balik bercuti di Sarawak last week with family kak ipar aku. All expense ditanggung. so tgh menghantar ole2 kepada anak2 dia kat KL. Ish jeles aku, bila la aku boleh layak (moneylah) utk bawak diaorang, my parents and our little family pi cuti-cuti malaysia nie. (Note : More money, generate more money to enjoy hehehhe)

OK... ok... aku nie asyik lari jer content dari title entry hehehe.

Back to Salem Falls review : cerita ttg excon (Kes rape budak bawah umur-tapi CLAIM innocent(?sp)) yang cuba bina hidup baru kat tpt baru. tapi tpt baru found out about his black record. tup2 ada plak kes rape baru kat situ. Dia kena accuse. Nak tau sapa yg bersalah? aku pun tak abis baca lagi la ... Tungguuuuuuuu...

p/s : Bidan terjun dalam English (BI) apa yer? Puas mencari....

BTW, Muiz now 2 years and 8 months, Faiz 7 mths... Alhamdullillah :-)

No comments: