Monday, October 22, 2007

Cerita Raya Tahun Ini [Part II]

13/10/07 (Sabtu) :

Balik dari beraya dalam pukul 6 pm, kemas baju plak. sejak dari malam raya sampai petang adik2 aku asyik dok telefon, bila nak balik... Sebabnya sebelah penang, anak2 aku jer la cucu diaorg. So dalam pukul 6.45 pm, kami bertolak balik. masa tu dah hujan renyai2. sampai penang dalam pukul 10.30 pm. alhamdullillah sampai kami anak beranak.

14/10/07 (Ahad) :

Lepak kat rumah kononnya letih driving. malam aku bwk mak pi Qbay, saja jalan2. faiz ditinggal kat rumah sebab tidur. dia dah start batuk balik. bawak mak makan kat Oldtown, pekena kopi, laksa, mee, nasi lemak dan french toast. first time aku makan french toast. ok jugak

15/10/07 (Isnin) :

Balik tikam batu, kedah. rumah tok wan. OTW, singgah rumah wa, baru balik rumah tok. petang tu, otw balik penang, dalam hujan lebat, singgah rumah mak lang dan rumah pak ngah kat sg petani. balik dari sg petani, masuk highway... jem teruk, kereta byk sampai la ke tol sungai dua. masuk penang bridge, lagi teruk jem... dekat dua jam balik, kalau tak lebih kurang 45 minit sj dari sg petani ke penang.

16/10/07 (Selasa) :

Family pak ngah datang beraya plak. SIL telefon ajak pi beraya di taiping tp aku tak leh p sebab pak ngah nak dtg dan adik aku dah start kerja. tak dak sapa nak tolong mak. so kami tak dpt p taiping beraya. petang pun hujan lebat lagi.

17/10/07 (Rabu) :

Lepak di rumah sj. Kawan abah mai, depa balik dalam hujan lebat. hujan lebat betul

[To be continue]

No comments: