Monday, August 17, 2020

Doakan Suhana's Intermittent Fasting

Khamis lepas ada appointment Dr ttg rutin checkup darah tinggi. Mulai tahun ni, darah makin dok naik. 

Dr nk tambah ubat tp aku kata nk try nk turun berat. Aku tunjuk kt Dr rekod bacaan Dr kt dia. Dia la habaq mulai tahun ni, bacaan x cantik... 

Sbb yg aku perasan, masa aku berjaya turun 15kg 2018-2019, bacaan darah cantik. Pastu aku stop HL sbb bacaan urine x cantik. Dah start trace protein dlm urine. 

Lepas stop tu, badan makin naik... Bacaan darah pun makin naik. 

Dr ckp suruh study pasai Intermittent Fasting... Dia habaq cuba IF waktu malam. Contohnya, last makan pkl 7 mlm... Pastu ambik breakfast/brunch esoknya pukul 9 atau 10 pagi esoknya. Macam kita biasa posa tu. 

So bbrp hari seblm tu, ternampak feed kat ig afraz (junior soksek) pasal buku IF ni. Aku pun beli la... Bayar hari Jumaat, buku sampai Sabtu... 

Alhamdullillah, doakan aku istiqomah dlm battle aku yg berpanjangan dr lepas patah kaki, lepas U sampai laa. 

Senang naik, turun seksa... Hehehe

Day 155 | 27 Zulhijjah 1441 H
PKPPemulihan 69

#stayathome #stayhealthy #kitajagakita #pkp2020

No comments: