Wednesday, June 1, 2005

Betul jugak ...

Actually apa yg diinginkan oleh setiap insan dalam kehidupan masing2? kereta besar? rumah besar? Duit banyak? Boleh melancong ke sana sini? Adakah kaya material (uwang) atau kaya kasih sayang?

Kalau aku kata aku nak duit saja... tak boleh .. aku mesti mau org sayang aku...
Kalau aku kata aku nak kasih sayang saja tanpa duit ... tak boleh jugak ... abis nak makan apa, pakai apa?

Tu la namanya kena bersederhana dalam semua hal. Aku tau ramai yg dah paham konsep nie, cuma aku nak remind diri sendiri. Kerja saja tanpa henti (macam Big Big Boss yg suka buat meeting pkl 5 - 7 mlm, tapi dulu la setelah disound oleh anak buah dia yg ramai nie, gengstar nie hehehehe) lagi tak best life nie. Nak jugak merasa hasil susah payah kerja. Nak jugak tengok dunia lain dari cubicle, lift and building nie.

Main-main je tak buat kerja pun tak leh jugak. Appraisal hujung tahun plak dapat la cukup2 makan. Yg bestnyer, [true story] ada orang kerja bagai nak rak tp appraisal cukup makan je. sebab apa? sebab tak pandai 'kipas' atau Li[gat] [Ki]pas. Adil ka...? bagi aku tak adil? abis apa perlu buat??

"Buat bodo je la "[member aku jawab - hampeh sungguh]

Bagi aku,
- kita kena sayang org supaya org sayang kita balik ...
- kita jgn buat jahat kat org kalau kita tak mau org jahat kat kita
- kita take care org baru org take care kat kita
- kita kerja bijak (? - Work smart la sebenaqnya) macam kita nak hidup lama tp beramal ibadat banyak macam kita nak mati sat lagi
- kita kena jaga kesihatan (sat lagi nak exercise naik tangga/turun tangga atau Jom Kayuh mcm dalam kempen MOH tu)

Kehidupan nie sebenarnya adil atas perancangan-Nya. Cuma bila kena batang hidung sendiri yg terasa sangat tapi cuba kena pada org lain, apa kata kita, "Kesiankan kat si anu tu, kena bayar bil telefon RM1,700" heehhehe

aku yg kena RM50 nie pun terkedu sekejap, mana tak nye dulu free sekarang kena bayar... dulu... dulu kiran... Tp pada org kena bayar tu, kena pikir la, dah memang guna telefon for personal use. kena la bayar... sekarang member opis pakat lock phone termasuk la aku...

oppss dah #80 [lock] belum phone aku nie??!!! hehehhehe

No comments: