Friday, April 29, 2005

I'm searching ...

Semalam tak sempat nak mengarang. Pagi petang mesyuarat, habis lambat plak tu. sorry blog ;-)

Kadang-kadang aku rasa aku perlu pandai berkata-kata pedas (saying harsh word) bagi melindungi hati sendiri. bukannya apa, aku ada kekurangan yg bagi sesetengah org boleh jadi bahan lawakan dan umpatan. tapi bila fikirkan balik, tak perlu pening, biarlah org yg mengutuk aku, asalkan aku BAHAGIA. tapi sampai bila aku nak menipu diri sendiri?

prinsip aku senang, i don't do anything that will hurt others,
tapi biasa la pastinya ada org yg mulut jahat akan mengutuk aku. entahlah, apa la nasib aku. aku nak berkawan dgn org, someone to cry on, someone to rely on, tapi rupanya tak semua org boleh dijadikan kawan. aku rasa ada istilah lain bagi seorg kawan yang bukan rapat - MEMBER.

alhamdullillah setakat ini seingat-ingat aku, aku tak pernah menghina org baik fizikal ataupun perangai. cuma bila aku dihina maka keluarlah dari mulut aku mengutuk org tu balik. aku bukan hipokrit dan aku sememangnya tak suka seorang yang hipokrit. bagi aku, kenapa nak bermuka-muka. biar org suka atau tidak pada kita berdasarkan diri kita sendiri (physical and attitude).

entahlah, kadang-kadang aku hairan kenapa aku nie jenis yg suka ambil pot pasal pendpt org lain pasal aku. kalau ikut advice my hubby, "Pedulikan pasal org lain, yg penting hati kita gembira."
memang senang penyelesaiannya tapi pelaksanaannya...

aku kena carik balik maksud sebenar
friendship. jap nak search dlm google ...


"Don't walk in front of me, I may not follow.
Don't walk behind me, I may not lead.
Walk beside me and be my friend."
- Albert Camus

Most of all, my families are my best friends. Muah love u guys.....

No comments: