Tuesday, April 26, 2005

Once again...

actually tadi aku dah post tp ada error plak. terpaksalah aku mengarang balik. hilang idea tadi, timbul idea.

haa.. pasal aku ada anak lelaki yang CUTE dan HANDSOME (hehehehe perasan sendiri) and my beloved hubby. Last Sat, my hubby and son pegi kedai mamak, potong rambut(panjang sangat sampai tendang telinga heheheh). My Son dapat haircut recruit style (1/2 inci tinggi), well my hubby dapat jambul di depan - ish hensem plak hubby aku nie. hehehe... anyway back to my son...

i'm not quite happy with the haircut. bila aku tengok cam bebudak nakal. hubby aku plak, explain yg that is just a haircut. its up to us to didik dia jadi orang yang berguna, lagipun mudah dan selesa, tak panas dan gatal2. Bukannya apa, my son ada 2 pusar di kepala. satu cantik di tgh kepala, satu plak kat area dahi, so bila potong rambut nampak sangat pusar yg depan tu. Orang tua2 cakap pusar 2 nie budak nakal, Nauzubillah. nampak gayanye aku terpengaruh dgn pantang larang org tua2.

anyway, betul apa yg my hubby cakapkan :" Yang mencorakkan anak-anak nie, mak bapak dia. bukan pusar di dahi."

one thing yg aku kurang puas hati dgn org yg selalu ungkapkan frasa "tak dak duit". even though dalam bank still ada cuma tak withdraw. For me, its like an omen. Cukup 40 kali, tak dak duit sungguh jadinya. And for anyone yg selalu ungkapkan frasa nie, henti2 kan lah. Better berdoa dan berusaha. Duit takkan datang bergolek, rezeki takkan datang berlari.

i still remember my mom's favourite advise PLUS word : BUKAN SENANG NAK JADI SENANG

No comments: