Monday, April 25, 2005

Just found out

aku baru jumpa M, my boss. aku dah hilang respect pada dia, lagi. dia borak and citer ngan aku pasal last meeting with super boss minggu lepas. ada ka patut dia kaitkan pasal anak si N nie yg hyperaktif dgn perangai si N.

aku quote apa yg M cakap "patut la anak tu hyper, mak dia suka expose diri dalam meeting. kan one of perangai hyper tu suka tonjol diri. ntah-ntah dia masa kecik tu pun hyperaktif gak"

aku terkejut. one point mungkin M betul (dlm hal kerja) tapi one point lagi, not a good thing to say like that. KUN FA YA KUN. macam la Allah takleh turunkan kat cucu2 dia nanti. entahlah, aku takut bila pikir. nampak gaya macam backstabber jer si M nie.

anyway, aku dapat pengajaran dalam bab nie.
  • First, don't over expose.
  • Second, KUN FA YA KUN.
  • Third, jangan masuk campur dalam hal kain orang

p/s : try to be a good observer and interpreter. ;)

trying my best to finish PRIDE and PREJUDICE .....

No comments: