Saturday, May 14, 2005

Patah ...

Hari Rabu lepas (11/5/2005), during lunch, aku dapat 4 missed calls... check2 my babysitter. tepon balik, aku dengar suara kak S gabra, my son jatuh sofa and menangis bila angkat tangan kiri. grab my keys... aku blah balik.

sampai rumah kak S, my son teresak2 menangis. aku check badan dia for any bengkak or anything, so far tak nampak. call my hubby suruh datang, nak bawak ke klinik. Kak S bagitau yg dia main lompat2 atas sofa, jatuh atas sofa and jatuh plak ke lantai, jatuh atas tangan kiri dia. masa tu kak S tengah mandikan si baby girl. Kak S babysit 3 org, my son, 4 years old boy and 6 months baby girl.

sementara menunggu my hubby, aku peluk anak aku, masih lagi teresak2, bila angkat tgn, nangis. Perasaan seorang mak masa tu memang hiba sangat, biar aku yg ganti, jgn dia sakit, biar aku yg sakit. And guest what, that day, genap my son berumur 1 year and 5 months. Ya allah masih kecik lagi.

afterwards kami ke klinik, xray. doktor confirmed patah kat tulang bahu (i guess collar bone or tulang belikat?). dr. informed tak perlu plaster (POP) sebab area bahu. budak2 cepat sembuh 3 ke 4 minggu, cuma jgn gerakkan sgt tangan tu. medicine cuma painkiller and ubat hilang bengkak.

Ya allah, kau sembuhkanlah anakku, kau kurangkan kesakitannya, kau kembalikanlah kegembiraannnya.

so, on thursday aku cuti. Atok and Opah datang malam tu jugak. Tok and Tokwan datang hari khamis. I have to ask my mom to babysit him for a while. takut dia jatuh plak....

Kesian manja mak sorang. Memang perasan anak aku kurang menggunakan tangan kirinya, tapi aku minta dia pegang barang/toys guna tgn kiri. exercise sikit. hilang seri rumah aku sekejap dgn suara and keletah dia. My son, my sunshine. Muaaaaah mak love u so much...

No comments: