Saturday, July 17, 2010

Hampeh betui




Hari nie kami pi alamanda, konon nak tgk wayang kartun Despicable Me tapi penuh. Kami pun jalan2 dan bg diaorg main.

Dah penat kami nk balik. Depa ikut ayah depa pi bayaq parking. Aku plak naik lif utk turun bwh (km parking kt P1).


Masa masuk lif tu ada la satu family 3 beranak (aku kt P3) pun masuk. Anak pompuan dlm umuq tadika. Masa masuk lif, aku x perasan yg lif tu naik. Family tadi tekan P5, x pa la aku ikut je la walaupun aku nk turun sebenaqnya.


Yg buat aku angin tu, masa depa nk keluaq P5, blh plak si bapak tu kata kt anak dia suruh tekan P7 (dia dukung anak dia yg merengek nk tekan jgk). Mangkuk ayun betui, dia ingat aku nie halimunan ka? X dak kesedaran sivik langsung (btw depa ni melayu yea).

Jadinya aku terpaksa naik sampai P7 dan masa turun plak, lif tu berenti setiap tkt. Mau aku tak double angin.

Geramnyaaaaaa.


Jadi tuan/puan/cik, tolong la JANGAN tekan sebarang tkt kalau x mau pi tkt tu yea. Kalau tersilap tu x pa la jgk.

Daaaannnn......

Tolong jaga anak2, sedara-mara, adik-beradik jgn la pi tekan semua tkt naaa. Ada kesedaran sivik ya, bukan susah sangat pun. Jgn menyusahkan org lain. Kalau kecemasan x ka naya. Hmmmmm

Mangkuk ayun!!!!!

P/s : gambaq semua googled ye

~ Sent from my iPhone ~

2 comments:

ieYna said...

kui..kui..kui.....

1na said...

Gelak!!! gelak puas2 ...

Grrrrrr