Monday, June 27, 2011

C.U.R.R.Y

So... korang suka makan kari a.k.a gulai? Kami kat penang tu kalau kari, maknanya masak rempah kari tanpa santan. Kalau gulai tu, masak kari tapi bubuh santan.

Kalau masak kari/gulai, korang suka pakai rempah apa? Aku suka rempah alagappa dan babas. Tapi la nie, adik aku ada kawan yang buat sendiri rempah. Rempah nie nama dia Rempah Suri.

"Alalalaa rempah suri (ni si Yan cakap)."

So, saja la aku bawak opis bagi kengkawan rasa... tapi tak banyak la boleh bagi sebab banyak yg tak masak sendiri... contohnya si Yan nie....

Anyway, nie gambar kari/gulai yang dimasuk oleh Kak shida dgn tujuan nak terliurkan aku laa tu.... hehehehehe dan jugak gambaq paket rempah Suri. Kat luaq mmg tak jual sbb belum masuk market macam rempah Mak Siti. Kalau nak beli memang kena pesan kat adik aku... Nanti balik kampung nak bawak mai Rempah Kari Ayam dan Kurma plak la...

(memang terliur pun... pergh kalau cicah roti... lagi sedapp)

Marvelous
Terbaaeeek
(^__^)

1 comment:

UcU said...

bwk la masakan kari yg dh siap tu g opis..